Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) to ogólnopolski portal służący do kontaktu elektronicznego obywateli z urzędami.
Profil zaufany ePUAP to bezpłatna metoda potwierdzania tożsamości obywatela w systemach elektronicznej administracji.
Profil zaufany ePUAP działa jak odręczny podpis. Możesz dzięki niemu wysyłać przez internet dokumenty i wnioski do różnych urzędów oraz do ZUS (np. wnieść podanie, odwołanie, skargę) przez internet
Aby uzyskać profil zaufany ePUAP:
- Wejdź na https://epuap.gov.pl/.
- Załóż konto użytkownika na portalu ePUAP.
- W systemie ePUAP wypełnij i złóż wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego ePUAP.
- W celu uwierzytelnienia profilu zgłoś się w ciągu 14 dni do wybranego punktu potwierdzającego profile zaufane ePUAP z dowodem osobistym lub paszportem.
Ważne!
Każdy obywatel może posiadać tylko jeden profil zaufany ePUAP.